Innowacja pedagogiczna w I Liceum Ogólnokształcącym im. Wacława Nałkowskiego w Wołominie
Licealny Klub Krasomówczy
„Na Sasina Mówią”
OPIS
Licealny Klub Krasomówczy „Na Sasina Mówią” jest nieobowiązkową formą pracy uczniów na terenie I Liceum Ogólnokształcącego, w której udział biorą uczniowie zainteresowani rozwojem osobistym, a w szczególności Ci, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności przemawiania publicznego, rozwijać umiejętności krytycznego myślenia, a także pracować nad swoim wizerunkiem.
CELE
Celem Klubu Krasomówczego jest zwrócenie uwagi młodzieży na potrzebę usprawniania umiejętności posługiwania się językiem ojczystym i językiem obcym, kształtowanie u młodzieży szacunku do słowa i kultury, rozwijanie umiejętności wypowiedzi w wielu kontekstach społecznych, kulturowych i zawodowych.
Rozbudzanie zamiłowania do pięknego i sugestywnego mówienia oraz kształtowanie umiejętności poprawnego, jasnego i logicznego formułowania myśli.
Celem Klubu jest również zachęcanie do rozwijania umiejętności myślenia krytycznego i wyrażania swoich opinii w przemówieniach, dyskusjach i debatach.
Uczestnicy Klubu przygotowują się na zajęciach do konkursów krasomówczych i debatanckich, a także do uroczystości szkolnych i lokalnych.
Uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu psychologii społecznej, kierowania swoim wizerunkiem oraz oddziaływania społecznego.
ODBIORCY
Zainteresowani uczniowie I Liceum Ogólnokształcące im. Wacława Nałkowskiego w Wołominie
CZAS TRWANIA INNOWACJI
Od lutego 2021 do odwołania
CZĘSTOTLIWOŚĆ SPOTKAŃ
1 w tygodniu
FORMA PRACY
warsztaty, elementy wykładu, praca w parach/ grupach, współpraca z innymi szkołami lub klubami (w kraju lub za granicą) o podobnym profilu aktywności nauczania, zdalne lub stacjonarne w sali 36 I Liceum Ogólnokształcącego im. Wacława Nałkowskiego w Wołominie
PROGRAM
- Przygotowanie do bieżących konkursów krasomówczych i debatanckich
- Formaty przemówień publicznych i debat
- Tworzenie i edycja treści
- Struktura przemówienia
- Figury retoryczne
- Logika i spójność wypowiedzi
- Artykulacja, tempo i interpretacja głosowa
- Mowa ciała i gestykulacja